Bernat Sanahuja jugarà l’Europeu

Bernat Sanahuja disputarà el Campionat d’Europa Absolut de waterpolo

El waterpolista Bernat Sanahuja ha estat convocat amb la selecció espanyola absoluta masculina per participar en el Campionat d’Europa que tindrà lloc a Budapest (Hongria) entre el 14 i el 26 de gener. La llista elaborada per David Martín està integrada per tretze jugadors.

Primera competició internacional amb la selecció absoluta

L’egarenc, de 19 anys, afrontarà doncs la primera competició internacional de primer nivell amb la selecció absoluta masculina, amb la qual ha disputat partits de la Lliga Mundial i va penjar-se la medalla de bronze en la FINA World League LEN Europa Cup que va celebrar-se a Zagreb (Croàcia) l’abril de l’any passat. Sanahuja, capità del sènior masculí des d’aquesta mateixa temporada, va debutar amb la selecció absoluta el 13 de novembre de 2018 a Khàrkiv contra Ucraïna en partit corresponent a la Lliga Mundial, després d’entrar en l’òrbita del combinat de David Martín el mes de desembre de 2017, quan va participar en un stage amb Croàcia. La seva presència en la cita hongaresa suposa una confirmació de la seva progressió meteòrica com a jugador, tal com demostra la seva trajectòria brillant amb el combinat estatal en categories inferiors.

Tres medalles

El terrassenc acumula tres podis amb les seleccions estatals juvenil i júnior. El mes de setembre de 2017 va obtenir la medalla de plata en el Campionat d’Europa Juvenil de waterpolo que va desenvolupar-se a Malta. Posteriorment, el mes d’agost de 2018, va penjar-se la medalla de plata en el Campionat del Món Juvenil celebrat a Szombathely (Hongria). Sanahuja, que va anotar sis dels vuit gols de la selecció en la gran final, va ser designat MVP del partit. Poc després, el mes de setembre, el waterpolista terrassenc va assolir la medalla de bronze en el Campionat d’Europa Júnior que va tenir lloc a Minsk (Bielorússia). La seva trajectòria en categories inferiors va culminar el passat mes de desembre en el Campionat del Món Júnior de Kuwait, en el qual Espanya va classificar-se en cinquè lloc. El jugador del CN Terrassa va ser un dels integrants del set ideal de la competició.

Convocatòria Waterpolo Masculí Absolut
Campionat d’Europa
Budapest (Hongria). 14-26 de gener

Alejandro Bustos 1997 CN Atlètic-Barceloneta
Miguel de Toro 1993 CN Atlètic-Barceloneta
Adrià Delgado 1990 CN Barcelona
Fran Fernández 1986 CN Atlètic-Barceloneta
Álvaro Granados 1998 CN Atlètic-Barceloneta
Marc Larumbe 1994 CN Atlètic-Barceloneta
Daniel López 1980 CN Atlètic-Barceloneta
Eduardo Lorrio 1993 CN Sabadell
Blai Mallarach 1987 CN Atlètic-Barceloneta
Alberto Munárriz 1994 CN Atlètic-Barceloneta
Felipe Perrone 1986 CN Atlètic-Barceloneta
Bernat Sanahuja 2000 CN Terrassa
Roger Tahull 1997 CN Atlètic-Barceloneta

Hongria, Turquia i Malta, rivals de grup

El combinat estatal està enquadrat en el grup C, en el qual tindrà com a rivals Malta (dimarts 14, 13.00h), Hongria (dijous 16, 19.00h) i Turquia (dissabte 18, 10.00h). El grup A està integrat per Croàcia, Montenegro, Eslovàquia i Alemanya; el grup B el formen Sèrbia, Rússia, Romania i Holanda; i el grup D aplega Itàlia, Grècia, Geòrgia i França. El primer classificat de cada grup accedirà directament als quarts de final, previstos per al dimecres 22, mentre que el segon i el tercer disputaran la ronda de vuitens de final, programada per al dilluns 20. Les semifinals se celebraran el divendres 24, mentre que el partit pel tercer i quart lloc i la gran final tindran lloc el diumenge 26.