Bea Ortiz, tercera millor waterpolista d’Europa del 2019

Bea Ortiz, tercera millor waterpolista d’Europa del 2019

La Lliga Europea de Natació (LEN) ha anunciat avui els premis de l’any 2019 en totes les seves disciplines

La Lliga Europea de Natació (LEN) ha escollit la jugadora del Club Natació Terrassa Bea Ortiz com a tercera millor waterpolista d’Europa del 2019. El màxim organisme aquàtic europeu ha difós avui els premis relatius a l’any 2019 en totes les seves disciplines, guardons que reconeixen els millors d’enguany.

La rubinenca ha acumulat el 13,6% dels vots, només per darrere de la seva companya de selecció Laura Ester, escollida millor jugadora de l’any amb el 45,5% després de liderar el combinat estatal cap al subcampionat mundial. L’hongaresa Rita Keszthelyi ha estat segona amb el 22,7% dels vots.

Altres premiats

Els guardons de la LEN han reconegut tres esportistes catalans més. Ona Carbonell ha estat designada millor nedadora d’artística després de sumar tres medalles de plata al Mundial de Gwangju. Així mateix, el porter del CN Atlètic-Barceloneta Dani López Pinedo ha estat escollit segon millor jugador de waterpolo i Pau Ribes ha estat triat tercer millor nedador d’artística.

Subcampiona del món a Gwangju

Bea Ortiz va néixer el 21 de juny de 1995 a Rubí, ciutat on es va iniciar en el waterpolo a les files del club local. La temporada 2016-2017 va fitxar pel CN Sabadell, amb el qual va sumar tots els títols estatals, un total de nou, la Supercopa d’Europa i l’Eurolliga. Enguany, s’ha incorporat al CN Terrassa, en el marc de l’aposta ambiciosa de l’entitat per reforçar el sènior femení i apropar-lo a l’elit estatal.

Ortiz és una habitual de les convocatòries de la selecció espanyola que dirigeix Miki Oca, combinat en què progressivament ha anat adquirint més protagonisme. L’any 2014 va aconseguir la medalla de bronze en la Copa del Món disputada a la localitat russa de Khanty-Mansiysk i, posteriorment, va obtenir la cinquena posició als Jocs de Rio 2016. La rubinenca ha pujat al podi en les tres darreres grans competicions que ha afrontat amb la selecció estatal, el Campionat del Món de Budapest 2017, on va obtenir la plata; el Campionat d’Europa de Barcelona 2018, en què va assolir el bronze i va esdevenir una de les protagonistes de la competició en finalitzar com a màxima golejadora amb 25 dianes; i el Campionat del Món de Gwangju 2019, en què va aconseguir novament la medalla de plata.