Patinatge

Aleix Bou, subcampió d’Europa cadet de patinatge artístic!

Aleix Bou, subcampió d’Europa cadet de patinatge artístic en la modalitat de lliure

El patinador Aleix Bou va penjar-se la medalla de plata en categoria cadet en el Campionat d’Europa que s’està celebrant a Harsefeld (Alemanya). Aquest èxit culmina la temporada excel·lent que ha quallat l’egarenc, que va proclamar-se campió de Catalunya i que va aconseguir la medalla de bronze al Campionat d’Espanya.

Bou va finalitzar el disc curt en primera posició en un intens frec a frec amb els italians Alex Chimetto i Matteo Sacchetti. Sota els sons de Fever, de Michael Buble, el patinador local va signar un programa brillant, molt net i visual. Va executar el combinat doble axel, ripper, doble ripper i doble metz, de gran dificultat, a la perfecció. Va excel·lir igualment en altres elements com el doble axel, les piruetes combinades amb quatre canvis, el doble lutz i la línia de passos. Aquesta actuació li va concedir el liderat provisional amb 46,79 punts, per davant de Chimetto, segon amb 45,50, i de Sacchetti, tercer amb 45,31.

En el sempre decisiu disc llarg, Bou no va poder mantenir la diferència mínima que el separava de Chimetto tot i que, novament, va quallar un programa esplèndid sota els sons de la banda sonora de la sèrie Peaky Blinders. El fet que l’italià inclogués més triples a la seva coreografia li va permetre capgirar la classificació. El patinador del CN Terrassa va mostrar la seva millor versió, es va créixer durant la competició. Va executar el combinat doble axel, ripper, doble ripper i el triple salchow, al qual li va mancar una mica de rotació. El disc va incloure també el doble axel, el doble lutz, el doble metz i el doble ripper, així com piruetes combinades de cinc canvis. La coreografia li va proporcionar 69,83 punts. Chimetto, però, en va sumar 73,34, xifra que li va proporcionar el títol amb un total de 118,84 punts. Bou va penjar-se la medalla de plata amb 116,62, mentre que el gallec Lucas Yáñez va completar el podi amb 107,70.

Bronze en la modalitat de parelles

Bou va sumar una segona medalla en aquest campionat en aconseguir el bronze en la modalitat de parelles cadet, acompanyat de Mireia Martínez en representació del CPA Arenys de Munt. Van sumar 75,48 punts, només superats per dues parelles italianes, els campions Jacopo Campoli i Margherita Zanni i els medallistes de plata Riccardo Bonotto i Vittoria Saccon.