Un derbi vallesà amb la segona plaça en joc

Un derbi vallesà amb la segona plaça en joc

El sènior masculí de waterpolo visitarà demà (14.00h, Esport 3/LaLigaSports) l’Astralpool CN Sabadell en partit corresponent a la setzena jornada de la Lliga Premaat Divisió d’Honor. El derbi vallesà es presenta ple d’al·licients. El conjunt de Dídac Cobacho, tercer amb 31 punts, afronta un matx clau per tal de seguir optant a la segona plaça de la lliga, atès que l’equip de Quim Colet és quart a només un punt i, a més, ha disputat un partit menys.

El tècnic terrassenc encara el repte amb el maldecap de l’estat físic de Sergio Prieto, que pateix una contractura a l’esquena i és dubte. “És un partit vital pel nostre objectiu de quedar entre els tres primers”, afirma Cobacho, que reconeix que l’equip arrossega una factura física important. “Entre la Copa del Rei i la Champions, portem quatre partits en sis dies, amb un viatge entremig. Malgrat això, l’equip està preparat per al xoc de demà. Som conscients de la transcendència de la cita i cal fer un últim esforç”. L’entrenador egarenc considera que els partits precedents s’han de relativitzar. “Ni abans, després de ser subcampions de Copa, érem tan bons, ni ara, després de perdre de forma àmplia contra l’OSC en Champions, som tan dolents”.

Cobacho no concedeix rellevància a les dues victòries aconseguides contra el Sabadell tant en lliga (6-4) com en semifinals de la Copa del Rei dissabte passat (8-10). “Serà, novament, un partit de màxima dificultat. M’espero una gran arrencada del nostre rival, de manera que caldrà ser pacients i anar madurant el partit, gestionant-lo encertadament. Com sempre, l’ordre defensiu serà cabdal”. El tècnic local sosté que el Sabadell canalitzarà la seva intensitat millor que en el matx de Copa, quan va perdre dos waterpolistes bàsics com Fran Valera i Sergi Cabanas per protestar.

L’Astralpool CN Sabadell ha experimentat una renovació profunda enguany. El conjunt que dirigeix Quim Colet compta amb set novetats, totes elles de qualitat. Ha incorporat el porter internacional Edu Lorrio; Marko Avramovic, campió del món amb Sèrbia; els boies Matt Farmer, estatunidenc, i Óscar Asensio; els germans Roberto i Fran Valera; i el defensor de boia argentí Guido Martino. “Són un equip molt complet, equilibrat en totes les posicions, i amb un protagonisme ofensiu molt repartit. A més, estan aconseguint conjuntar totes les peces i cada cop funciona millor com a bloc”.