Natació

Sarai Gascón torna a casa

Sarai Gascón torna a casa

La nedadora Sarai Gascón torna al club de la seva vida. Aquest migdia el CN Terrassa ha organitzat una roda de premsa per fer oficial el retorn, un acte en què l’esportista més llorejada de la història de l’entitat ha estat acompanyada del president Joan Herrera i del vicepresident esportiu Albert Puig. Gascón, de 29 anys, ha signat contracte per dues temporades.

Una icona

En la seva intervenció inicial, el màxim responsable del club ha expressat la seva “satisfacció per haver aconseguit que la Sarai torni a casa”. Herrera ha recordat que, des que van constituir-se com a Junta Directiva, una de les prioritats ha estat que “esportistes emblemàtics que van deixar l’entitat hi puguin tornar”. “Avui, doncs, ens sentim molt orgullosos de que la Sarai torni a competir pels colors que sempre ha estimat, que sempre han estat els seus”, ha afegit.

El president ha remarcat que Gascón “és tota una icona de l’esport local i de l’esport adaptat mundial”. “Acumula un palmarès internacional impressionat, en el qual destaquen vuit medalles paralímpiques aconseguides, a més, en quatre edicions diferents dels Jocs, dada que demostra la seva presència estable i constant en l’elit internacional”. Herrera ha afirmat que “la Sarai és, sens dubte, una de les esportistes més brillants sorgides de la pedrera del club en tota la història, una nedadora que ha de ser un exemple per a totes les esportistes de categories inferiors, un mirall en el qual reflectir-se, pel seu talent, pel seu esforç i per la seva capacitat de superació”.

Contenta i feliç

Al seu torn, la nedadora ha agraït a la Junta Directiva i al president que li obrissin les portes “des del minut u”. “Estic molt contenta de tornar a casa, al club de la meva vida, de poder competir sota els seus colors i de formar part d’aquest gran equip”. Gascón ha explicat que les converses per tornar van desenvolupar-se “en un ambient molt càlid”. “El president em va felicitar per les medalles assolides als Jocs. Abans de la cita paralímpica, ja m’havia proposat que em reincorporés, però vaig preferir tancar la temporada. Després, vam fer una reunió amb ell i amb l’Albert Puig i vam arribar a un acord”.

La nedadora egarenca ha subratllat que mai hagués volgut marxar del club. “Sempre hi he volgut tornar, sempre i quan se’m valorés com a esportista de la mateixa forma que a la resta. És tot el que demano. En aquests tres anys, he nedat com a independent i m’he sentit sola a estones. M’agrada tenir un equip al darrere que em doni suport, poder compartir amb companys les experiències. Això és el que és maco de l’esport. Ara ho podré tornar a viure”.

En aquesta segona etapa com a nedadora del CN Terrassa, Gascón s’estrenarà la setmana vinent a l’Open de Castalia que se celebrarà a Castelló. “Serà la primera competició de la temporada i la primera oportunitat per fer la mínima per al Mundial de Funchal del mes de juny”. L’egarenca, que continuarà exercitant-se al CAR de Sant Cugat sota les ordres de Jaume Marcé, ha confessat que, si els resultats acompanyen i manté la motivació i les ganes, es veu participant en els Jocs de Paris 2024. “M’encanta l’esport i m’encanta nedar. Si gaudeixo i puc lluitar a l’elit, per les medalles, estaré allà”.