Repte majúscul contra el Zodiac Atlètic-Barceloneta a la Copa de SM el Rei de waterpolo

Repte majúscul contra el Zodiac Atlètic-Barceloneta en quarts de final de la Copa de SM el Rei de waterpolo

El conjunt de Dídac Cobacho debuta demà en el torneig del KO (14.30h) contra l’equip mariner

El Club Natació Terrassa disputarà demà el primer partit de quarts de final de la XXXVII Copa de SM el Rei de waterpolo que se celebrarà a les instal·lacions de Can Llong del CN Sabadell. El conjunt de Dídac Cobacho s’enfrontarà a les 14.30h contra el Zodiac Atlètic-Barceloneta, el gran favorit per adjudicar-se novament el títol.

El tècnic local afronta el desafiament amb el contratemps de l’estat físic del capità Ricard Alarcón, que té molèsties a l’espatlla i és dubte. “Ho hem de valorar. De moment, deixarem que descansi avui, però no arriscarem tenint en compte el que ens queda per davant. És cert que sense el Ricard, una figura cabdal, un jugador de posició específica i un dels més forts de l’equip, les nostres opcions encara es compliquen més”.

Dit això, Cobacho entén que l’equip arriba bé a la cita. “Estem vius a Europa i venim de guanyar a la lliga un rival directe com el Mataró, un resultat que ens ha de fer més ambiciosos en relació amb els objectius que ens havíem marcat a principi de temporada”. Contra el Barceloneta, diu, “no mirarem el marcador”. “Anirem amb confiança a fer el nostre joc i, sobretot, intentarem competir contra ells, una fita que hem de buscar tots els clubs quan juguem contra un conjunt d’aquest potencial”. El tècnic egarenc considera que la manera de sorprendre els mariners passa per mantenir un marcador curt. “No guanyaràs mai el Barceloneta en un partit amb molts gols. Cal que siguem molt ordenats en defensa i que no cometem errors en atac. Ells et penalitzen molt amb les sortides al contracop i, normalment, amb gols en contra”.

Cobacho no té clar si l’actual Barceloneta és millor o pitjor que el de temporades anteriors. “Va segon a la lliga perquè s’ha trobat amb un gran contrincant com el Sabadell. En tot cas, estem parlant d’un equip que, des de fa molts, vol estar entre els millors d’Europa i que vol tornar a guanyar la Champions. És un conjunt molt equilibrat en totes les posicions. Si perd una peça com l’Álvaro, incorpora un altre waterpolista de primer nivell. Se’n va el Dani López Pinedo i arriba un altre gran porter com l’Unai Aguirre”. Si ha de triar un nom propi, però, l’entrenador terrassenc ho té clar. “Felipe Perrone. Per a mi, és el millor jugador d’Europa. És un referent i està per sobre de tothom, sense menystenir ningú. L’Alberto Munárriz és un altre gran jugador, jove encara, però que porta molts anys a l’elit”.

Si el CN Terrassa aconseguís la proesa d’eliminar l’equip mariner, s’enfrontaria en semifinals al guanyador del xoc entre el CE Mediterrani i el CN Barcelona.

Cinc finals de Copa del Rei

Fins ara, el CN Terrassa ha disputat cinc finals de la Copa del Rei. L’any 1992, va enfrontar-se al Catalunya en una eliminatòria a doble partit que va dominar el conjunt barceloní (14-8 i 8-10). Amb el format actual, l’equip va arribar a la final el 2007, en l’edició que va organitzar el club, el 2009, a Sabadell, el 2018, a Tenerife, i el 2020, també a Sabadell. En tots quatre casos, el títol va recaure en l’Atlètic-Barceloneta, que va imposar-se per 5 a 10, 7 a 10, 8 a 13 i 6 a 12, respectivament.

XXXVII Copa de SM el Rei
Piscina Finet Aquàtics (CN Sabadell)
3-5 de febrer de 2023

Quarts de final. Divendres 3 de febrer

Q1.14.30h. Zodiac CN Atlètic Barceloneta – CN Terrassa

Q2.16.00h. CE Mediterrani – CN Barcelona

Q3.17.30h. CN Sant Andreu –  CN Mataró

Q4.19.00h. Astralpool CN Sabadell – CW Tenerife Echeyde

Semifinals. Dissabte 4 de febrer

SF1.12.00h. Guanyador Q1 – Guanyador Q2

SF2.13.30h. Guanyador Q3 – Guanyador Q4

Final. Diumenge 5 de febrer

14.00h. Guanyador SF1 – Guanyador SF2

Tots els partits seran emesos en directe per Esport 3 i Teledeporte.