L’infantil femení de waterpolo, campió d’Espanya

L’infantil femení de waterpolo, campió d’Espanya

L’equip de Xavi Pérez supera la UE Horta en la gran final (4-3)

L’infantil femení de waterpolo va adjudicar-se el títol en el Campionat d’Espanya Infantil Femení que va celebrar-se el cap de setmana al Centro Deportivo Inacua de Màlaga.

El conjunt dirigit per Xavi Pérez, flamant campió de la lliga catalana, va quallar una trajectòria impecable. Enquadrat en el grup A, va debutar amb una victòria treballada contra el CN Ciudad de Alcorcón per 11 a 7 (3-2, 1-1, 2-0, 1-2, 3-0 i 1-2). Després de dos quarts força equilibrats (4-3), les egarenques van ampliar l’escletxa en el tercer període gràcies a un parcial de 2 a 0 amb Maria Manso com a protagonista. Les madrilenyes van apropar-se en el quart període, però les de Pérez van resoldre el matx amb un parcial de 3 a 0 que va enfilar l’electrònic fins al 10 a 5 amb només un quart per davant. El CN Terrassa va solucionar amb molta més facilitat el segon partit de la primera fase contra el Campo de Deportes Larraina, al qual va golejar per 10 a 1 (4-0, 4-0, 2-0, 0-0, 0-0 i 0-1). Maria Manso, amb quatre dianes, i Martina Fernández, amb tres, van ser determinants en atac.

En quarts de final, les terrassenques van desfer-se amb solvència del CW Dos Hermanas per 11 a 5 (1-1, 1-2, 3-0, 1-1, 2-1 i 3-0). Les andaluses van avançar-se inicialment per 1 a 3, però va ser només un miratge. Les de Xavi Pérez van redreçar el camí amb un parcial de 4 a 0 que va situar el 5 a 3 al final del tercer període. El Dos Hermanas va apropar-se en el cinquè quart (6-5). El CN Terrassa, no obstant, va prémer l’accelerador en els minuts finals i, amb un parcial de 5 a 0, va segellar el passi a semifinals. Martina Fernández va marcar cinc de les dianes egarenques.

El darrer escull per accedir a la gran final va ser el CD Natación Boadilla, que va córrer la mateixa sort que tots els rivals anteriors. Les de Xavi Pérez van imposar-se per 5 a 2 (1-1, 1-0, 1-1, 0-0, 0-0 i 2-0) en un matx extremament defensiu que no va decantar-se del costat egarenc fins al darrer període. Les terrassenques van dominar durant molts minuts per un incert 3 a 2. En l’últim tram, les dianes d’Ariadna Dragó i Jana Ortega van esdevenir decisives.

El CN Terrassa va posar la cirereta al pastís en una final ajustadíssima en què va superar la UE Horta per 3 a 4 (2-1, 0-0, 1-1, 0-1, 0-1 i 0-0). Com en el xoc de semis, les defenses van predominar per sobre dels atacs. Les barcelonines van vèncer per la mínima el primer quart, marge que van poder conservar fins al descans (3-2). L’equip de Xavi Pérez va poder capgirar la situació a la represa. Aitana Gutiérrez va empatar a tres i, en el cinquè període, Martina Fernández va anotar el 3 a 4 de penal. Les egarenques van mantenir aquest avantatge mínim fins a la conclusió. Gutiérrez, autora d’un hat trick en la final, va ser escollida millor jugadora del campionat.

L’infantil femení que va proclamar-se campió d’Espanya està integrat per Adriana Gallego, Aina Dalmases, Ainhoa Gómez, Aitana Gutiérrez, Ariadna Dragó, Berta Torres, Carlota Castellano, Jana Ortega, Júlia Vilaseca, Lucía Fernández, Maria Manso, Mariona Royo, Martina Fernández i Noa Moral.