L’Atlètic-Barceloneta, nou escull per al sènior masculí de waterpolo
El sènior masculí de waterpolo visitarà dissabte (12.45h) la piscina Sant Sebastià per enfrontar-se al Zodiac CN Atlètic-Barceloneta en partit corresponent a la sisena jornada de la Lliga Premaat Divisió d’Honor. El conjunt de Dídac Cobacho, líder amb 13 punts i una ratxa de quatre victòries consecutives en lliga, encara un matx de màxima dificultat contra el dominador del waterpolo estatal durant la darrera dècada.
El tècnic terrassenc encara el repte amb el maldecap de l’estat físic de Sergi Mora, que pateix molèsties a l’espatlla esquerra. “És veritat que el partit contra el Ferencvaros d’ahir és una forma perfecta de preparar un duel com el de dissabte. Hagués estat encara millor si no haguéssim tingut el viatge entremig”. Tot i el gran potencial dels mariners, que han fet una aposta enguany per estar entre els millors d’Europa, Cobacho espera que la participació a la fase de grups de la Champions League sigui útil. “Haver jugat contra el Pro Recco i el Ferencvaros, dos aspirants al títol continental, suposa un aprenentatge que ens ha de servir”.
Dit això, l’entrenador egarenc considera que el Barceloneta 2019-2020 ha fet un salt endavant “que l’ha distanciat encara més dels rivals domèstics”. L’equip que dirigeix Chus Martín ha conservat el bloc de la temporada passada i s’ha reforçat amb tres jugadors de molta qualitat, el serbi Milan Aleksic, l’italià Mike Bodegas i l’internacional espanyol Miguel de Toro. “És evident que volen intentar tornar a guanyar la Champions”. Cobacho entén que no és possible destacar un únic jugador. “Són tots boníssims, amb Felipe Perrone com a líder”. Sense anar més lluny, l’egarenc Álvaro Granados encapçala la classificació de màxims golejadors amb setze dianes. “Sense oblidar-nos de noms com Munárriz, Tahull, Famera o Dani López Pinedo”.
Davant d’aquest potencial, el tècnic terrassenc advoca per l’ordre defensiu. “Hem de sortir amb molta intensitat, plantejar el partit de tu a tu i, sobretot, mirar d’encaixar pocs gols. Si en rebem quinze com en el cas del Pro Recco o disset com ahir contra el Ferencvaros, les nostres opcions per sorprendre’ls són mínimes”.