Institucional

Comunicat en relació amb l’article aparegut en el diari Ara el 30 de juliol del 2022

En data d’avui en l’edició en paper i ahir en la versió digital, el diari ARA ha publicat un reportatge elaborat pel periodista Albert Llimós sobre les presumptes agressions sexuals que van patir unes nedadores del Club Natació Terrassa per part d’un exentrenador de natació a partir de l’any 1989.

En resposta a aquest cas, el Club Natació Terrassa fa la següent valoració i emprendrà les accions següents:

1. Suport total a les víctimes que van patir el presumpte assetjament sexual per part d’aquest exentrenador.

1. Condemna total a aquests potencials fets i a tots els que s’hagin pogut produir al llarg de la trajectòria d’aquestes persones dins de les nostres instal·lacions i, en qualsevol cas, en l’àmbit de l’esport.

1. Total disposició i col·laboració per part del Club Natació Terrassa en l’esclariment dels fets denunciats tant en relació amb la víctima denunciant com a les possibles víctimes que pugui haver-hi.

1. En cas que s’iniciïn accions judicials al voltant d’aquests fets, el Club Natació Terrassa exercirà totes les accions que tingui al seu abast per l’aclariment dels fets i es personarà en totes aquelles accions judicials que es duguin a terme sempre en defensa de les possibles víctimes, l’entitat i els i les seves esportistes.

1. La Junta Directiva iniciarà de forma immediata una investigació interna per aclarir els fets en la mesura del possible i actuar contra totes les persones que fossin coneixedores dels mateixos sense haver dut a terme totes les accions necessàries per denunciar la situació pels canals oportuns.

Cal remarcar que, sensibles amb la problemàtica existent sobre l’assetjament sexual a infants dins del món de l’esport i conscients que comptem amb uns 2.500 nens i nenes en les escoles esportives del nostre Club, des de la nostra arribada com a Junta Directiva a finals de maig del 2021, hem dut a terme diverses accions abans de ser coneixedors dels fets denunciats públicament ahir:

1. Nomenament de la delegada de protecció a l’infant en temes de maltractament, assetjament sexual i bullying.

1. Creació de la Comissió de Protecció al menor en els àmbits anteriors, formada per una directiva de la Junta, experta en temes socials, l’esmentada delegada, dues sòcies psicopedagogues i una treballadora del Club membre del comitè d’empresa amb experiència i estudis en l’àmbit social.

1. Aquesta Comissió ha estat treballant en la redacció del protocol de prevenció, identificació i assessorament a les víctimes d’assetjament sexual, maltractaments i bullying, que serà presentat el proper mes de setembre. La difusió a tots i totes els entrenadors i entrenadores del nostre Club és prioritària per aquesta Junta Directiva.

1. Programació de la creació del Consell consultiu dels Infants, en el qual 2 infants de cada secció esportiva del Club tindran rellevància per poder tractar temes del Club en sessions mensuals, de manera que les seves opinions seran escoltades. Tenim l’obligació de formar no solament en l’àmbit esportiu, sinó també a persones que són el futur de la nostra entitat.

Terrassa, 31 de juliol del 2022.