Classificació històrica per a la segona fase de l’Eurolliga Femenina de waterpolo

El sènior femení de waterpolo va tancar el seu debut europeu amb matrícula d’honor. El conjunt de Xavi Pérez, el primer que disputava una competició continental femenina en la història del club, va classificar-se per a la segona fase de l’Eurolliga després de finalitzar en segona posició en el grup A que va desenvolupar-se a Atenes (Grècia) entre el 18 i el 21 de novembre.

Les egarenques van debutar divendres al vespre amb una victòria cabdal contra el CSS Verona per 10 a 8 (2-1, 2-3, 3-2 i 3-2). El CN Terrassa es va espolsar els nervis del debut de seguida i va obrir una primera escletxa de 3 a 1. Les italianes, no obstant, van reaccionar i van empatar a quatre al descans. A la represa, les de Xavi Pérez van tornar a obrir una escletxa mínima en un període que va esdevenir un intercanvi de cops (7-6). Les terrassenques, molt sòlides, van certificar el triomf amb un parcial final de 3 a 2.

El CN Terrassa va afrontar dissabte dos partits. En la sessió matinal, no va poder contra el Dynamo Uralochka, que es va imposar per 12 a 9 (4-1, 1-2, 2-2 i 5-4). Les russes van fonamentar la victòria en un parcial inicial de 4 a 0 que va obligar les egarenques a anar a remolc tot el partit. Les de Xavi Pérez van refer-se progressivament d’aquest parcial de sortida i van situar-se a només un gol  (6-5) als cinc minuts del tercer període. En l’últim quart, van poder col·locar-se novament a un gol, però es va passar d’un possible 9 a 8 a un 10 a 7 que ja va resultar definitiu.

Després de la derrota del Verona contra el Glyfada, el conjunt amfitrió, el CN Terrassa necessitava guanyar l’ASA Tel Aviv, l’equip més dèbil del grup, a la sessió de tarda per segellar la classificació. I ho va fer amb una golejada, per 27 a 5 (4-1, 7-2, 7-0 i 9-2). El conjunt de Xavi Pérez va buscar la màxima renda possible per si es produïa un empat a punts amb les gregues i la diferència de gols passava a ser determinant.

Aquest escenari, però, no va produir-se, atès que el CN Terrassa va tancar la fase de forma brillant amb una victòria contra les amfitriones per 5 a 9 (3-1, 0-2, 1-4 i 1-2) que li va proporcionar la segona posició del grup. El Glyfada va avançar-se en el primer quart. Les de Xavi Pérez, no obstant, van apujar el llistó en els períodes següents i, impulsats per una gran defensa i per les aturades de Sandra Domene, van capgirar el marcador i van imposar-se amb solvència per entrar merescudament en el club selecte dels millors setze equips d’Europa.