Alberto Barroso, medalla de bronze a la Fase Final Europea de la Lliga Mundial

Alberto Barroso, medalla de bronze a la Fase Final Europea de la Lliga Mundial

El waterpolista Alberto Barroso s’ha penjat la medalla de bronze en la Fase Final Europea de la Lliga Mundial que va celebrar-se entre dijous i dissabte passat a Podgorica (Montenegro). Aquest èxit classifica el combinat estatal per a la Superfinal d’Estrasburg (França) que tindrà lloc entre el 23 i 29 de juliol.

El combinat de David Martín va iniciar el seu camí en aquesta competició amb una victòria dijous en quarts de final contra Hongria per 9 a 10 (1-4, 5-1, 2-2 i 1-3). Espanya va signar una gran arrencada. Vamos va igualar la diana inicial de De Toro, però, a partir d’aquest moment, un parcial de 0 a 3, amb Granados, Bustos i Sanahuja com a artífexs, va enfilar l’electrònic fins a l’1 a 4. Els magiars van refer-se en el segon període i van capgirar la situació amb un parcial de 4 a 0 que els posava amb avantatge al descans. A la represa, l’estira-i-arronsa es va mantenir, cosa que va permetre els hongaresos conservar el marge al final del tercer quart (8-7). En l’últim període, però, la selecció estatal va excel·lir. Després que Vamos marqués el 9 a 8, dues dianes de Larumbe i Munárriz van proporcionar el triomf a Espanya.

Derrota contra Sèrbia

Divendres, els de David Martín van caure contra Sèrbia per 10 a 11 (1-3, 3-3, 3-4 i 3-1), resultat que els va conduir a la lluita per la medalla de bronze. Els balcànics van començar més inspirats i van obrir una primera escletxa en el primer quart (1-3), que van saber mantenir fins al descans. Espanya va empatar a quatre amb una diana de Tahull des de la boia, però dues dianes de Radulovic i Mandic van establir el 4 a 6 amb què es va arribar a la pausa. A la represa, el panorama es va complicar més per al combinat estatal. Rasovic, en el tram final del tercer període, va col·locar un inquietant 7 a 10. Espanya, no obstant, va fer el més difícil. Va encadenar un parcial de 0 a 3 en només quatre minuts amb Famera, Larumbe i Granados com a protagonistes. Malauradament, un gol de Jaksic va decantar la balança del costat serbi.

Partit pel tercer lloc contra Montenegro

La selecció espanyola va tancar la fase amb una victòria contra Montenegro per 15 a 10 (6-3, 0-3, 4-2 i 5-2), triomf que li va atorgar la medalla de bronze i la classificació per a la Superfinal. El primer període va esdevenir un festival ofensiu. Els de David Martín, impulsats per Munárriz i Granados, van anotar fins a sis gols i van obrir una diferència interessant (6-3). En el segon quart, però, els balcànics van reaccionar i van encadenar un parcial de 0 a 3 que va restablir l’equilibri.

A la represa, Espanya va recuperar les regnes de matx i va sotmetre els amfitrions amb un parcial final de 9 a 4. El combinat estatal va apropar-se al triomf amb un parcial de 4 a 2 en el tercer quart que els va permetre afrontar el darrer període amb dos gols d’avantatge (10-8). En els últims vuit minuts, un 5 a 2 inapel·lable va certificar la victòria.