Natació

Vint-i-un nedadors…

Vint-i-un nedadors del club, en el Campionat d’Espanya Absolut i Júnior d’Estiu

Vint-i-un nedadors del Club Natació Terrassa participaran entre demà i diumenge en el CVI Campionat d’Espanya Absolut Open d’Estiu i en el XL Campionat d’Espanya Júnior d’Estiu que se celebraran al Centro Acuático Cavaleri de Mairena de Aljarafe (Sevilla). La competició aplegarà 791 nedadors de 202 clubs.

El club presentarà nou nedadores i dotze nedadors sota la direcció tècnica d’Eugeni López, Anton Fíguls i Francesc Xavier Reina. En l’apartat femení, competiran Melani Costa (100, 200 i 400 m lliures), Evelyne Álvarez (50, 100 i 200 m braça), Carla Campo (50, 100 i 200 m papallona), Patricia Castro  (50 i 100 m lliures i 200 m estils), Carmen Herrero (100 m lliures), Maria Buch (50 i 100 m papallona i 100 i 200 m lliures), Aida López (200, 400, 800 i 1500 m lliures i 200 m papallona), Júlia Pérez (200 m esquena) i Marta San José (50 m lliures, 100 i 200 m braça i 200 i 400 m estils).

Així mateix, en categoria masculina, es llançaran a l’aigua Carles Faro (100 i 200 m braça), Albert Puig (50 m papallona, 100 m esquena, 100 m braça i 200 m estils), David Benítez (50, 100 i 200 m braça), Víctor Goicoechea (200 i 400 m lliures), Pau Curtu (400 m estils, 400 m lliures i 200 m esquena), Ander Izaguirre (50 m papallona i 100 m lliures), Víctor de Pablo (400 m estils, 100 i 200 m braça i 200 m lliures), Lluís Deixt (100 i 200 m braça), Guillem Lázaro (200 i 400 m estils i 100 i 200 m papallona), Gabriel Pastor (400 m estils i 200 m esquena), Jordi Pérez (50 m lliures, 100 i 200 m braça i 200 m estils) i Roger Solé (100 m lliures).

El club prendrà part en nou relleus del programa, el 4×100 i 4×200 m lliures i el 4×100 m estils masculins i femenins absolut i el 4×100 i 4×200 m lliures i 4×100 m estils masculins júnior.

A millorar els resultats del campionat d’hivern

El tècnic Eugeni López afirma que es tracta del primer campionat en piscina llarga amb puntuació per equips. “Intentarem millorar la classificació com a club que vam obtenir en el Campionat d’Espanya d’Hivern, quan vam ser dotzens en categoria masculina i quarts en categoria femenina”. El màxim responsable de la secció de natació explica que, en general, s’ha prioritzat la inscripció en les proves en què els nedadors se senten més còmodes. “Provarem que millorin les seves marques en aquestes distàncies”. López entén que les sensacions de l’equip al Trofeu Ciutat de Mataró i al Campionat de Catalunya Júnior que van desenvolupar-se fa escassament dues setmanes van ser “positives”, de manera que l’objectiu és “fer un salt endavant”.

Quant als noms propis, l’entrenador considera que les opcions de medalla se centren en Melani Costa, Evelyne Álvarez i Albert Puig. Respecte a la nedadora mallorquina, López adverteix que la seva preparació va encaminada a l’Europeu de Glasgow de principis d’agost. Tot i això, creu que lluitarà per les posicions de privilegi. Per la seva banda, Álvarez va patir una lesió que pot condicionar el seu rendiment. “Arriba una mica justa de preparació. Es tracta que competeixi bé, sense cap pressió”. Quant a Puig, López explica que va prioritzar la preparació per als Jocs Mediterranis. “Buscarem que pugui allargar el moment de forma fins al final d’aquest campionat”. El tècnic local també assenyala els relleus femenins com a candidats a penjar-se una medalla.

Pel que fa a la categoria júnior, López manifesta que la voluntat és veure “com competeixen sota pressió, entre nedadors més grans”. Jordi Pérez i Guillem Lázaro, en l’apartat masculí, i Aida López i Marta San José, en el femení, podrien estar entre els millors.

El campionat es desenvoluparà pel format d’eliminatòries i finals, a excepció dels 800 i els 1500 m lliures i els relleus, que es disputaran en format contrarellotge. Demà dimecres, la competició constarà d’una única sessió, que arrencarà a les 17.45 hores. Dijous, divendres i dissabte, les proves arrencaran a les 9.30 i es reprendran a les 18.00 hores.