El sènior femení de waterpolo s’estrenarà contra el CA Pacense en la primera fase de l’Euro Cup

El sènior femení de waterpolo debutarà contra el CA Pacense en la primera fase de l’Euro Cup que afrontarà entre el 13 i el 15 de gener a Paços de Ferreira (Portugal). Serà la primera participació del club a la història en la segona competició continental femenina. Aquest matí l’entitat ha organitzat una roda de premsa prèvia que ha comptat amb la presència del president Joan Herrera; de l’entrenador del sènior femení de waterpolo, Xavi Pérez; i de la capitana de l’equip, Sandra Domene.

Primera participació a la història

En el torn de parlaments, Joan Herrera ha destacat que, després de disputar la primera fase de la Champions League el passat mes de novembre, “l’equip estrena l’any amb una nova participació europea, en aquest cas, jugarà l’Euro Cup per primer cop a la història del club, una fita que és un motiu d’il·lusió per a tota l’entitat”. Herrera ha subratllat que es tracta d’un fet “que mereix el suport de la ciutat a tots els nivells i que contribuirà a aportar visibilitat a l’esport femení, un objectiu amb el qual estem absolutament compromesos”.

El president s’ha mostrat convençut que “la trajectòria europea de l’equip no s’aturarà aquí”. “Som conscients de la vàlua de les nostres jugadores i del cos tècnic que encapçala el Xavi Pérez, de manera que tenim plena confiança en superar aquest repte i en avançar un pas més en l’evolució d’un equip que porta diverses temporades donant-nos alegries”, ha afirmat.

El grup més complicat

El tècnic Xavi Pérez ha expressat la satisfacció de l’equip per afrontar un “repte nou”. “És la primera vegada que disputem aquesta competició i arribem amb la il·lusió de superar la fase i portar a Terrassa per primera vegada un matx europeu femení de waterpolo, atès que els quarts de final estan previstos en format d’eliminatòria a doble partit”.

L’entrenador local ha explicat que l’equip ha preparat intensament la cita. “Hem estat entrenant fort les darreres setmanes, dissabtes i diumenges inclosos, hem fet partits fora i hem anat clarament de menys a més. Creiem que l’aturada nadalenca ha estat per a tothom, així que pensem que arribarem tots els equips en les mateixes condicions”.

Pérez entén que els toca el grup més complicat dels quatre que integren aquesta primera fase de l’Euro Cup. “Som tres conjunts per a dues places, mentre la resta de grups compten amb dos equips potents i dos, a priori, més fluixos”. El tècnic ha analitzat detalladament els tres rivals. “El Pacense és el rival més dèbil. Al seu torn, el Padova és un equip dur. La temporada passada va estar a la Final Four de la Champions League i coneixem el seu potencial a la lliga italiana, on ha assolit bons resultats contra el SIS Roma i l’Orizzonte Catània. En destaquen la boia i Laura Barzon, exjugadora del Sabadell. Pel que fa al ZV De Zaan, ens coneixem de la primera fase de la Champions. Vam empatar a onze. És un conjunt amb jugadores llestes i resolutives com ara les germanes Rogge, Schaap o Koopman. No les podem deixar pensar. Recentment, van perdre de només un gol contra l’Olympiacos, l’actual campió d’Europa, dada que en mostra el seu nivell”.

Respecte al calendari, el tècnic terrassenc creu que és un avantatge veure abans de debutar el xoc contra el Padova i el ZV De Zaan. “Les podrem estudiar sense que elles ens hagin vist”. D’altra banda, però, els rivals sabran la renda de gols que poden necessitar en l’enfrontament contra el Pacense, que pot esdevenir clau en cas d’empat a punts. “El millor és guanyar els tres i no haver de fer càlculs”, manifesta Pérez.

Jugar un matx europeu a Terrassa

Al seu torn, la capitana Sandra Domene ha destacat el premi que suposaria superar la fase i classificar-se per a quarts de final. “És el gran objectiu, portar una competició europea femenina de waterpolo al club, davant de la nostra afició”. Domene ha remarcat que l’equip està preparat per al desafiament. “Hem treballat molt després de les vacances i sabem com és el waterpolo. Passarem d’una aturada a disputar tres partits en tres dies. Però no ens preocupa. Entrenem per això”.

Enquadrat en el grup D

El CN Terrassa, enquadrat en el grup D, s’enfrontarà al conjunt amfitrió el divendres 13 a les 21.30h. L’endemà, dissabte 14, jugarà contra el Plebiscito Padova italià (20.00h) i el diumenge 15 tancarà la fase contra el ZV De Zaan neerlandès (11.00h). Els dos primers de cada grup accediran als quarts de final.

Euro Cup
Calendari 1a fase. Grup D. Paços de Ferreira (Portugal)
(partits en hora catalana)

Divendres 13 de gener

20.00h. Plebiscito Padova – ZV De Zaan

21.30h. CA Pacense – CN Terrassa

Dissabte 14 de gener

20.00h. CN Terrassa – Plebiscito Padova

21.30h. ZV De Zaan – CA Pacense

Diumenge 15 de gener

9.30h. CA Pacense – Plebiscito Padova

11.00h. ZV De Zaan – CN Terrassa

Quatre grups

La primera fase de l’Euro Cup femenina de waterpolo contempla tres grups més. L’A, que es desenvoluparà al Pireu (Grècia), aplegarà el Tigra ZF Eger hongarès, l’Olympic Niça francès, el Sirens ASC maltès i els amfitrions, l’Ethnikos. El B, amb seu a Mulhouse (França), enfrontarà l’UVSE Budapest i el Ferencvaros Telekom hongaresos, el Grand Nancy francès i el Mulhouse WP. Així mateix, el C, que es desenvoluparà a Lille (França), reunirà el Vouliagmeni grec, el ZVL 1886 neerlandès, l’Spandau 04 Berlín alemany i el Lille UC.