Un estiu per emmarcar

Cinc waterpolistes del club es pengen vuit medalles amb les seleccions estatals en competicions internacionals

Sandra Domene, Olga Descalzi i Elia Montoya, en el capítol femení, i Bernat Sanahuja i Oriol Rodríguez, en el capítol masculí, han desenvolupat un paper protagonista en les èxits que les seleccions estatals de waterpolo de categories inferiors han assolit aquest estiu. Aquests cinc waterpolistes s’han penjat un total de vuit medalles, una fita sense precedents a l’entitat.

Sandra Domene i Olga Descalzi han completat un doblet extraordinari en proclamar-se campiones del Món juvenil i campiones d’Europa júnior en escassament quinze dies. Al Mundial de Belgrad (Sèrbia), la selecció estatal dirigida per Javier Aznar va batre Itàlia per 8 a 7 en la gran final en un partit memorable que va culminar una competició perfecta. Tan sols dues setmanes més tard, les waterpolistes egarenques tancaven el cercle amb una segona medalla d’or a l’Europeu Júnior de Funchal (Portugal). En aquest cas, el combinat espanyol, amb l’egarenc Jordi Valls a la banqueta, va superar Rússia en la final per 12 a 8. Domene, a més, va ser escollida millor portera de la competició. Aquesta selecció comptava amb una tercera jugadora del club, la madrilenya Elia Montoya.

Bernat Sanahuja també obté dues medalles

En l’apartat masculí, Bernat Sanahuja també va doblar presència al podi. El terrassenc va penjar-se la medalla de plata en el Campionat del Món Juvenil que va celebrar-se a Szombathely (Hongria) després de la derrota del combinat estatal contra Grècia (8-9) en la gran final. Sanahuja va ser nomenat MVP de la final en marcar sis de les vuit dianes espanyoles.

Tres setmanes més tard, va aconseguir una segona medalla amb la selecció espanyola júnior en el Campionat d’Europa que va celebrar-se a Minsk (Bielorússia), un combinat en què figurava un altre waterpolista local, Oriol Rodríguez. Espanya va obtenir el bronze en derrotar Croàcia per 9 a 8 en el partit pel tercer i quart lloc.

Alegria i orgull

El màxim responsable de la secció de waterpolo del CN Terrassa, Dídac Cobacho, subratlla que aquests èxits són fruit d’un treball “en cadena” que es porta a terme des dels clubs, juntament amb els centres d’alt rendiment. “Tots els entrenadors que hem tingut aquests jugadors sota les nostres ordres ens hem de felicitar pel seu rendiment. Ens hem de sentir molt orgullosos, ja que treballem per això”.

Cobacho considera que seria molt interessant que aquestes fites revertissin també en benefici dels clubs. “Tant de bo aquests jugadors amb experiència internacional puguin ajudar els primers equips a fer un salt de qualitat i a ser més competitius a nivell europeu”.