Recepció de la Generalitat…

Recepció de la Generalitat als medallistes internacionals en esports aquàtics

Les waterpolistes Olga Descalzi, Sandra Domene i Elia Montoya, juntament amb el delegat de waterpolo i membre de la Junta Directiva Carlos Rodríguez, van assistir ahir a la tarda a la recepció oficial que va organitzar la Generalitat de Catalunya en honor als medallistes internacionals en esports aquàtics de clubs catalans durant l’any 2018. L’acte va ser presidit per la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Elsa Artadi, i va comptar amb la presència del secretari general de l’Esport, Gerard Figueras, i del president de la Federació Catalana de Natació, Enric Bertran.

Olga Descalzi, Sandra Domene i Elia Montoya van ser homenatjades com a integrants de la selecció espanyola que va penjar-se la medalla d’or al Campionat d’Europa Júnior que va desenvolupar-se a Funchal (Portugal). Descalzi i Domene, a més, van adjudicar-se el títol amb el combinat estatal en el Campionat d’Europa Juvenil que va celebrar-se a Belgrad (Sèrbia). En l’apartat masculí, també van ser reconeguts Bernat Sanahuja, subcampió del món juvenil a Szombathely (Hongria) i medallista de bronze al Campionat d’Europa de Minsk (Bielorússia), i Oriol Rodríguez, bronze també a l’Europeu júnior de Minsk. Ambdós jugadors no van poder assistir a la recepció, ja que coincidia amb l’entrenament del primer equip de waterpolo.

Una setantena d’esportistes

L’acte va esdevenir un reconeixement per a la setantena d’esportistes catalans que han aconseguit una medalla en competicions internacionals en natació, natació artística i waterpolo durant l’any 2018.

Adreçant-se als esportistes, Artadi va afirmar que “la història d’un país es construeix amb la gent. Vosaltres sou els campions d’avui. Els que esteu fent història”. En aquest sentit, la consellera va refermar la idea de Catalunya “com a bressol de gran clubs, d’unes federacions que donen suport i de grans esportistes”. I va destacar “la cultura esportiva del nostre país, els clubs i el teixit associatiu perquè puguem ser referents en diferents esports”.

La portaveu va reconèixer que tot plegat passa per l’aposta que es fa en l’esport “a tots els nivells, també des del Govern amb l’esport base”. Així com, per la figura dels clubs esportius “sòlids” que estan “darrere vostra i fan treure el millor de tots vosaltres”.

Elsa Artadi va recordar la llarga tradició de la natació que hi ha a Catalunya “des de la fundació, fa 111 anys, del Club Natació Barcelona, fins a l’actualitat”. Com a exemple va destacar “l’estiu rècord” perquè “una setantena d’esportistes heu obtingut medalles en competicions internacionals de natació”.

Per acabar, la consellera va agrair als esportistes “l’esforç, el sacrifici i la constància” que els han fet tenir un reconeixement internacional. I per això, “sou un exemple pels grans valors que mostreu. Un exemple per a infants i joves. Però, també, per als adults. Pel vostre exemple del treball en equip, igualtat superació i fortalesa. Gràcies a vosaltres tenim una societat millor, tenim un país millor”.