Campiones del món…

Picture of Premsa Club Natació Terrassa

Olga Descalzi i Sandra Domene, campiones del món juvenil de waterpolo

La selecció espanyola va superar Itàlia en la gran final (8-7)

Les waterpolistes del CN Terrassa Olga Descalzi i Sandra Domene van penjar-se ahir la medalla d’or en la final del Campionat del Món Juvenil que va celebrar-se a Belgrad (Sèrbia). El combinat estatal va quallar un partit memorable i va batre Itàlia per 8 a 7 (1-2, 3-2, 2-1 i 2-2), tot culminant una competició perfecta.

L’inici del matx no va ser gens fàcil per al conjunt de Javi Aznar. Itàlia va avançar-se en l’electrònic de la mà de Cergol, diana que va ser replicada de forma immediata per Alejandra Aznar. Després de cinc minuts sense gols, Riccioli va situar l’1 a 2 amb què va acabar el primer quart.

El partit es va accelerar en el segon període. Espanya va capgirar el marcador amb un parcial de 3 a 0, obra de Clara Díaz, Ruth Ariño i Alejandra Aznar. Les transalpines, no obstant, van reaccionar de seguida i, amb dues dianes de Riccioli, van restablir l’equilibri abans del descans (4-4).

A la represa, el duel va entrar en la fase decisiva. Els nervis i les errades en atac van prendre protagonisme. Itàlia va tornar a col·locar-se per davant, però Ariño i Aznar (MVP de la final i del campionat) van redreçar el camí (6-5), amb encara vuit minuts per davant. En el darrer període, el 7 a 5, a càrrec de Guiral, va concedir un cert respir al combinat estatal. Les italianes, però, no van abaixar els braços. Després que Aznar marqués el 8 a 6, les transalpines van situar-se a només un gol a quaranta-nou segons per a la botzina. Espanya va saber gestionar el mínim avantatge i va penjar-se una merescudíssima medalla d’or.

Una trajectòria immaculada

La selecció espanyola va arribar a la final després d’una trajectòria impecable. Les de Javier Aznar van tancar la primera fase com a líders del grup A amb tres victòries concloents contra Sèrbia (26-4), Canadà (16-6) i Itàlia (13-6).

El primer lloc de grup les va classificar directament per als quarts de final, ronda en què van desfer-se d’Hongria per 13 a 10 (4-2, 5-2, 2-5 i 2-1). Espanya va fonamentar la victòria en una arrencada fulgurant que va reflectir-se en un parcial de 4 a 0, amb Alejandra Aznar, Mireia Guiral, Sílvia Morell i Gisela Farré com a artífexs. Hongria va retallar distàncies abans del final del primer període (4-2).

En el segon quart, el combinat estatal va continuar amb l’accelerador premut i no va permetre que les magiars s’apropessin en encadenar un parcial de 5 a 2 que va col·locar un tranquil·litzador 9 a 4 al descans. A la represa, Hongria va serrar les dents i, amb un parcial de 0 a 5, van col·locar un perillós 11 a 9 al final del tercer període. En l’últim quart, dues dianes consecutives d’Arias i Guiral van acabar amb les esperances hongareses.

Grècia va ser el darrer escull d’Espanya abans de la gran final. El conjunt de Javi Aznar va eliminar les hel·lenes en semis per 13 a 9 (2-1, 2-4, 6-4 i 3-0) en un partit que va remuntar en els dos últims períodes. El combinat estatal va tancar el primer quart amb un avantatge mínim (2-1) amb gols d’Arias i Morell. En el segon període, però, la selecció es va embussar en atac i Grècia va posar-se per davant abans del descans (4-5).

A la represa, Espanya es va sobreposar i, impulsada per Ruth Ariño i Alejandra Aznar, va col·locar-se per davant al final del tercer període (10-9). Les de Javi Aznar van certificar el triomf en un darrer quart impecable en què van encadenar un parcial de 3 a 0.