L’esquerrana Blanca Goset…

L’esquerrana Blanca Goset, segona alta del sènior femení de waterpolo

La barcelonina, de 20 anys, procedeix del CE Mediterrani

Segona incorporació del sènior femení de waterpolo 2018-2019. Després de l’alta de Claudia Abad anunciada la setmana passada, el conjunt de Xavi Pérez comptarà amb una altra novetat de cara a la temporada vinent. Es tracta de Blanca Goset, una jugadora esquerrana de 20 anys que ha militat durant tota la seva trajectòria al CE Mediterrani.

El tècnic egarenc defineix Goset com una waterpolista “amb molt gol”, que destaca per la seva sortida al contracop i pel seu u contra u. “És una jugadora que porto temps seguint, ja que l’he tinguda diverses vegades amb la selecció espanyola i sé què pot donar a l’equip”. Pérez remarca la seva condició d’esquerrana. “Des de la retirada de la María Cifuentes que no en teníem. Realment, és un argument ofensiu molt interessant, atès que ens amplia el ventall de possibilitats en atac”.

Per la seva banda, Goset es mostra “molt contenta” i expectant per iniciar una nova etapa en la seva carrera esportiva que li permeti assolir nous objectius. “Després de tota una vida al Mediterrani, m’agrada l’aposta que fa el CN Terrassa per mi i crec que és la millor opció per al meu futur”. La waterpolista barcelonina explica que la presència de Xavi Pérez a la banqueta ha esdevingut clau per prendre la decisió. “Em coneix bé i sap com treballo”. Goset juga pel lateral i extrem dret, per les posicions u i dos, i es descriu com “explosiva, amb caràcter i molt competitiva”.

Un fruit de la pedrera del CE Mediterrani

Blanca Goset Reche va néixer a Barcelona el 28 de setembre de 1998. La seva trajectòria esportiva es limita al CE Mediterrani, club en què va entrar de ben petita a partir dels cursets de natació. Amb el conjunt del barri de Sants, va aconseguir diverses medalles en campionats d’Espanya de categories inferiors.

Amb la selecció espanyola, Goset s’ha penjat tres medalles internacionals. L’any 2015, va obtenir la medalla de plata als Jocs Europeus de Bakú (Azerbaidjan). L’estiu següent, l’any 2016, va assolir una nova medalla de plata en el Campionat d’Europa Júnior de La Haia (Holanda) sota les ordres de Xavi Pérez. També el 2016, el mes de desembre, va fer-se amb una tercera medalla de plata en el Campionat del Món Juvenil d’Auckland (Nova Zelanda). L’estiu passat, i novament amb Xavi Pérez com a seleccionador, va prendre part en el Campionat del Món Júnior de Volos (Grècia), en el qual va classificar-se en quart lloc.