Secció de Judo

null
La secció de judo compta amb una quarantena de nens i una vintena d’adults, xifres que suposen un augment respecte a campanyes anteriors.

Història de la Secció

L’any 1974 el Club comença a impartir classes de judo de la mà del professor Pedro María Ruiz. No obstant, aquest esport pren forma en el CN Terrassa vint anys després amb la figura de Paco Berenguer com a protagonista. Fundador del primer club de judo de Terrassa a la dècada dels 70, el Club Judo Terrassa, el 1995 decideix tancar-lo i arriba a un acord amb el CN Terrassa per incorporar-s’hi amb el material i el personal del seu gimnàs sota el braç. El karate aterra al Club per la mateixa via, des del Club Judo Terrassa i de la mà de Paco Berenguer que, entre ambdues especialitats, aporta uns 200 alumnes i esportistes a l’entitat.

Un any més tard, el 1996, l’aprovació de la creació de la secció d’esports de defensa personal (judo i karate) constitueix un impuls molt necessari, sobretot pel que fa al vessant competitiu. Quatre anys més tard, de manera més lògica, aquesta secció es bifurca en les de judo i karate.

Paral·lelament, el nombre d’alumnes de l’escola es manté al voltant dels 130 fins l’any 2002.

La retirada de Paco Berenguer el 2003 suposa l’inici d’una davallada en el nombre d’alumnes, que, a hores d’ara, frega la seixantena, i comporta la reorientació de la pràctica del judo com a activitat lúdica en detriment de la competició. La seva filla, Anna Berenguer, i Oriol Castillo prenen les regnes de les classes.

L’any 2007, René Boissalier esdevé el responsable de la secció. Imparteix les classes de totes les edats, des de els més menuts fins a la categoria sènior. Sis anys més tard, el 2013, Daniel Lázaro s’incorpora com a monitor a l’escola, tasca que desenvoluparà fins al 2016. El substitueix Héctor Candela. En aquesta etapa, la secció se centra en el treball de base per tal d’encaminar totes les categories cap a la competició federada.

Al llarg de la seva història, la secció presenta diversos èxits esportius que convé ressaltar. Oriol Castillo és campió de Catalunya absolut i subcampió d’Espanya sub’23, en una trajectòria notable que el porta a participar en trofeus internacionals.

Així mateix, David Ruiz i Rubén Pretel són campions de Catalunya. En l’apartat femení, destaquen els noms de Begoña Casado, campiona de Catalunya en categories inferiors, i Anna Biosca, bronze en el campionat d’Espanya sub’19.

Els esmentats són alguns dels 54 cinturons negres que Paco Berenguer ha format. No és estrany que la Federació Espanyola de Judo li concedeixi, el 1991, la Medalla Extraordinària al Mèrit Esportiu ni que, durant els Jocs Olímpics de Barcelona 92, sigui el responsable de l’àrea d’entrenament dels judokes. En els darrers anys, a nivell internacional, cal ressaltar el cinquè lloc de Daniel Lázaro en el Campionat d’Europa Universitari de Rijeka (Croàcia) el 2016 i en la Copa Internacional d’Andorra 2014, els sis podis assolits en el Trofeu Internacional de Manresa 2017, així com la participació de diversos representants en diferents edicions del Torneig Internacional Ciutat de Barcelona. A nivell català, el club ha obtingut nombrosos podis en campionats de Catalunya de diverses categories.

Organigrama de la Secció

Delegat

René Boissalier

Entrenadors

Correu electrònic de contacte: judo@clubnatacioterrassa.cat

Equips de la Secció de Judo

Horaris dels Equips de l'Escola i de la Secció de Judo

MINIS Fins a 7 anys Dimarts i dijous de 17.30 a 18.30h
BENJAMÍ / ALEVÍ De 8 a 11 anys Dimarts i dijous de 18.30 a 19.30h
BENJAMÍ / ALEVÍ De 8 a 11 anys Dilluns, dimecres i divendres de 18.00 a 19.00h
INFANTIL / ALEVÍ De 10 a 13 anys Dilluns, dimecres i divendres de 19.00 a 20.00h
Adults A partir dels 14 anys Dimarts i dijous de 20.00 a 21.30h
+ Equips de l'Escola de Judo
MINIS Fins a 7 anys Dimarts i dijous de 17.30 a 18.30h
BENJAMÍ / ALEVÍ De 8 a 11 anys Dimarts i dijous de 18.30 a 19.30h
BENJAMÍ / ALEVÍ De 8 a 11 anys Dilluns, dimecres i divendres de 18.00 a 19.00h
+ Equips de la Secció de Judo
Adults A partir dels 14 anys Dimarts i dijous de 20.00 a 21.30h
Preus per als equips de l’Escola de Judo
TARIFA DE PREUS QUOTA INSCRIPCIÓ
(MATRÍCULA)
QUOTA ESCOLA
9 MENSUALITATS
SOCI 1 DIA 50€ (1) 28,50€
NO SOCI (3) 50€ (1) 39,50€
Preus Escola Cim (Condició Especial – 1 dia d’activitat)
TARIFA DE PREUS QUOTA INSCRIPCIÓ
(MATRÍCULA)
QUOTA ESCOLA
9 MENSUALITATS
NO SOCI (3) 50€ (1) 19,75€
Preus per als equips de la Secció de Judo
TARIFA DE PREUS QUOTA D’INSCRIPCIÓ (MATRÍCULA)
QUOTA SECCIÓ 9 MENSUALITATS
SOCI 1 DIA 50€ 16€
SOCI 2 DIES 50€ 30€
NO SOCI 1 DIA 50€ 27,60€
NO SOCI 2 DIES 50€ 44,60€

(1) Inclou la revisió mèdica obligatòria.
(2) Inscrits al mes d’octubre o posterior, última quota al juny.
(3) Campanya promoció-captació.

Galeria d'Imatges

Actualment no disposem de galeria de fotografies de la secció.

Notícies de la Secció de Judo