Secció d'Atletisme

Història de la Secció

L’any 1982, en un moment pletòric de l’atletisme català pel boom de les curses de fons, marató i mitja marató, un grup de socis entusiastes comencen a trobar-se per córrer pels voltants de Terrassa fins que el 1986 s’estableixen com a secció d’atletisme amb intenció competitiva. Són Francisco Santander, Joan Latorre i Domingo Carbonell els iniciadors, entre d’altres. Al començament, la intenció és tan sols el desig de manteniment físic, però gràcies a l’entusiasme de José Pérez Gil, Chicho, comencen a preparar-se per participar en les curses que s’organitzen per Catalunya, i fins i tot, pel País Valencià. L’any 1988 ja compta amb 20 corredors, entre federats i aficionats. El gran creixement de la secció es produeix el 1989 quan s’aconsegueix un grup de 30 corredors que participen regularment en mitges maratons i maratons, com la de Barcelona. Francisco Aguirre i Jordi Díaz són els primers en sortir a l’estranger en participar a la Marató de Londres representant el CN Terrassa.

El mateix 1989 Carles Florenza i Domingo Carbonell van a la marató de Nova York. Tots els atletes anomenats sorgeixen d’animats entrenaments els diumenges a les vuit del matí.

El 1991 aterra el primer fitxatge, José Vicente Muñoz Montenegro, atleta colombià amb qui arriben els èxits més grans de la secció; tres subcampionats d’Espanya de marató, tres campionats de Catalunya i dos campionats de mitja marató. També aconsegueix molts triomfs en mitges maratons no puntuables per aquests campionats, cros, curses en pista i altres curses a nivell estatal. L’any 1993 participa en el campionat del Món, en el qual es classifica en 73a posició.

L’any 1992, sota la direcció tècnica de Vicente Muñoz i Vicente González, s’inaugura l’escola d’atletisme, de la qual surten atletes com Jesús Rodríguez, Joan Parera, Elisabet Ruz, Lídia Ruz, Ramon Malgó, Jordi Muñoz, Paco Galán, Toni Pedrero, Marc Otero, Vicenç Sellares, Anna Cos, Cristina Arbués…

Converteixen el CN Terrassa en el millor club d’atletisme de fons i mig fons de la ciutat. Molts d’ells passen a clubs de fora de la ciutat amb millors possibilitats de fer una millor preparació. Al llarg d’aquests anys, sempre s’ha preferit mantenir la secció oberta al major nombre d’atletes possible i fomentar la participació col·lectiva en les curses, més que no pas crear un petit grup d’elit, però reduït. Una activitat molt popular organitzada per la secció és la Pujada a Montserrat-Memorial Ramon Bonet, que, des de 1987, és una cita obligatòria per a tots els fondistes de la ciutat.

Organigrama de la Secció

Delegat

Entrenadors

Secció Esponsoritzada per

Correu electrònic de contacte: atletisme@clubnatacioterrassa.cat

Equips de la Secció d'Atletisme

Un grup de homes i dones composen la secció d’Atletisme d’edats compreses entre els 20 i els 65 anys que participen en les diferents competicions de la ciutat i d’àmbit nacional.

Grups de la Secció d'Atletisme

Els grups d’entrenament s’adapten a les edats i nivells dels participants inscrits a la secció.

Grups d’Entrenament
EDATS DIES HORARIS
2000 i anteriors De dilluns a divendres Diferents horaris i nivells

Un cop al mes, entrenament tutelat per Just Sociats i/o Ragna Debats, atletes d’elit en curses de muntanya.

Preus de la Secció d’Atletisme
TARIFA DE PREUS QUOTA SECCIÓ (Setembre)
SOCI 40,50 €
(Descompte del 10% del nucli familiar de 2 membres. Preu del primer membre 36,45 €)
SÒCIA 20,25 €
(Descompte del 10% del nucli familiar de 2 membres. Preu del primer membre 18,22 €)

De setembre de 2017 a agost de 2018
Tots els esportistes que pertanyin a les seccions esportives han de ser socis de l´entitat

Galeria d'Imatges

Actualment no disposem de galeria de fotografies de la secció.

Notícies de la Secció de d'Atletisme