El sènior masculí de waterpolo…

El sènior masculí de waterpolo ja és a Estrasburg per disputar la primera fase de la Champions League

El conjunt de Dídac Cobacho debutarà demà contra l’AZC Alphen (9.30h)

El sènior masculí de waterpolo del Club Natació Terrassa ja és a Estrasburg (França) per afrontar la primera fase de la Champions League, la màxima competició continental a nivell de clubs, per quarta vegada a la seva història. El conjunt de Dídac Cobacho debutarà demà a les 9.30h contra l’AZC Alphen holandès. L’endemà, dissabte 15, disputarà dos partits. A les 9.30h, s’enfrontarà contra el Jadran Carine Herceg Novi de Montenegro i, al vespre, a les 20.00h, tindrà com a rival el conjunt amfitrió, el Team Strasbourg francès. El diumenge 16 els egarencs tancaran la fase contra el Valletta maltès (9.30h). Els quatre primers classificats del grup accediran a la segona ronda de la competició, prevista per al 28, 29 i 30 de setembre.

Màxima ambició tot i ser una fase assequible

El tècnic Dídac Cobacho es mostra ambiciós, malgrat que el reglament de la competició, que contempla la classificació de quatre dels cinc equips del grup per a la segona fase, converteixi la ronda en assequible. “Som conscients que, per passar, necessitem guanyar un partit i que hi hagi un rival, probablement el Valletta maltès, que no sumi cap punt”. Dit això, l’entrenador local subratlla que l’equip “anirà a competir en tots i cadascun dels partits”. “Buscarem el primer lloc del grup per créixer com a equip i poder aspirar progressivament a una fita més important”, ha afegit.

Cobacho considera que el seu equip està capacitat per plantar cara a tots els rivals del grup. “El Jadran, l’Estrasburg i l’Alphen porten anys en competició continental i compten amb el reforç de jugadors estrangers. Són equips compensats i potents, però no crec que hi hagi una diferència molt gran respecte a nosaltres. Podem estar al seu nivell”. El tècnic terrassenc assenyala els montenegrins com els favorits. “L’Estrasburg és el campió de la lliga francesa i està apostant per arribar més lluny en la Champions i l’Alphen va disputar la temporada passada la lligueta. El Valletta és, sobre el paper, l’equip més fluix”, explica.

L’entrenador egarenc reconeix que la continuïtat en competició internacional esdevé un factor determinant en la progressió de l’equip. “Passar rondes comporta arribar a l’inici de la lliga amb una acumulació de partits contra contrincants de primer nivell. Et dona una marxa més, notes que has fet un salt”. Hores d’ara, però, entén que l’equip es troba en plena pretemporada. “No estem, de llarg, en el nostre millor moment, òbviament. La idea és adaptar ben aviat les tres incorporacions, Alberto Barroso, Iván Gallego i Jordi Chico, per oferir el millor nivell possible en aquesta fase”.

Fugir del conformisme

El capità Óscar Aguilar comparteix les tesis del seu tècnic. “No ens conformem amb la quarta plaça. És evident que tots tenim al cap que cal guanyar un partit per passar, però hem d’aspirar a guanyar-los tots, amb la màxima ambició. Fer un gran paper suposa enviar un avís a la resta d’equips de cara a la segona fase”.

El waterpolista egarenc adverteix de la necessitat d’exhibir la millor cara. “Tot i que el passi a la segona ronda és molt factible, no deixa de ser la Champions, on qualsevol equip et pot sorprendre. O estàs al cent per cent o ho tens difícil. La fase, a més, et permet disputar quatre partits europeus de nivell, tot un test per saber on estem i què ens falta”. Aguilar opina que el bagatge internacional acumulat les temporades anteriors sempre ajuda. “Coneixes models de competició, els altres equips, els àrbitres… Ara ja sabem què ens trobarem”. El capità assegura que veu un equip “amb més gol que la temporada passada”, virtut que, en principi, “ens farà estar en un nivell superior”.

Calendari 1a fase. Grup B. Estrasburg (França)

Divendres 14 de setembre

9.30h. CN Terrassa – AZC Alphen

11.15h. Team Strasbourg – Valletta

18.15h. Valletta – Jadran Carine

20.00h. Team Strasbourg – AZC Alphen

Dissabte 15 de setembre

9.30h. Jadran Carine – CN Terrassa

11.15h. AZC Alphen – Valletta

18.15h. AZC Alphen – Jadran Carine

20.00h. Team Strasbourg – CN Terrassa

Diumenge 16 de setembre

9.30h. Valletta – CN Terrassa

11.15h. Team Strasbourg – Jadran Carine

Grup A

La primera fase de la Champions League contempla un altre grup, l’A, que es desenvoluparà a Brasov (Romania), i que comptarà amb la participació del BPM Sport Management Busto Arsizio (Itàlia), Pays d’Aix Natation (França), WP Club Tbilisi (Geòrgia), Enka Sport Istanbul (Turquia), Dynamo Lviv (Ucraïna) i l’equip amfitrió, el Corona Brasov.