Triatló

Presentació del 9è Duatló…

Presentació del 9è Duatló i Cursa de Muntanya Ciutat de Terrassa

La cita, el proper diumenge 16 de desembre

El Club Natació Terrassa, a través de la secció de triatló, organitza el proper diumenge 16 de desembre el 9è Duatló i Cursa de Muntanya Ciutat de Terrassa, prova inclosa en el Circuit Català de Duatló de Muntanya i en la Lliga de Clubs, en el marc del calendari de la Federació Catalana de Triatló. Com en les edicions anteriors, 50 cèntims de l’import de la inscripció de cada participant es destinaran a la Marató de TV3, dedicada a enguany al càncer.   L’esdeveniment ha estat presentat en roda de premsa aquesta tarda, en un acte que ha comptat amb la presència de la vicepresidenta del club, Cristina Rey; del delegat de la secció de triatló i membre de la Junta Directiva, Dani Charles; i dels triatletes del club Dani Ratera i Abel Serra.

Cita consolidada en el calendari esportiu de la ciutat

En la intervenció inicial, Rey ha destacat que la prova “reflecteix la voluntat del club per treballar en la consolidació d’una cita al calendari esportiu de la ciutat”. La vicepresidenta ha subratllat el caràcter solidari del Duatló i Cursa de Muntanya i ha posat en valor “l’esforç i la dedicació de la secció de triatló per tal d’aconseguir que es desenvolupi en les millors condicions”.

Entre 550 i 600 participants

Al seu torn, el delegat de la secció de triatló Dani Charles ha remarcat la dificultat creixent per seguir organitzant duatlons de muntanya. “El calendari s’ha reduït de dotze proves a sis en pocs anys. Existeix certa burocràcia administrativa i la majoria d’entitats que estem implicades som sense ànim de lucre. Nosaltres pensem que és una prova beneficiosa per al club, per a l’esport i per a la ciutat”. Pel que fa a la cursa, Charles ha afirmat que hi ha “saturació” i que costa cada cop més que vinguin participants. Tot i això, el delegat de la secció s’ha mostrat optimista respecte al ritme d’inscripcions. “Crec que enguany podem tancar les 375 places disponibles per al duatló. De fet, l’any passat va ser el primer en què no vam omplir. La cursa esdevé una incògnita. Arribar als 250 participants ja seria un èxit”. El delegat de la secció de triatló ha recordat que encara falten dues setmanes i mitja per a les proves. El termini d’inscripcions finalitza el dimecres 12 de desembre.

Charles ha detallat els serveis i els obsequis que s’oferiran als participants. “Disposaran de cafè el dia de la cursa i comptarem amb una carpa del nostre patrocinador Cicles Morenito per solucionar problemes mecànics a les bicis”. Així mateix, tots els inscrits rebran una gorra tècnica. Els participants del Duatló s’enduran un segon obsequi, una tovallola de microfibra. “Intentem oferir un servei diferencial per estimular les inscripcions”.

Dani Ratera i Abel Serra buscaran plaça entre els millors

L’acte ha comptat amb la presència de dos joves triatletes de la secció, Dani Ratera, que disputarà la cursa, i Abel Serra, que afrontarà el duatló. Ratera ha afirmat que la seva voluntat és “gaudir de la cursa” i mirar de classificar-se entre els deu primers. “El gran favorit és Just Sociats”, ha afirmat. Al seu torn, Serra ha subratllat que “córrer a casa i a la zona on entrenes no té preu”. El triatleta local buscarà estar entre els millors en categoria júnior, fita que ja ha aconseguit aquest any. De fet, Serra va ser primer en categoria júnior i desè en la general en l’edició del 2017.

Recorregut sense canvis substancials

La Cursa de Muntanya, que arrencarà a les 9.00 del matí, constarà de 10  quilòmetres de recorregut, que es desenvoluparan gairebé íntegrament per un terreny sense asfaltar i que s’endinsarà en el Parc Natural de Sant Llorenç. Al seu torn, el Duatló de Muntanya, que s’iniciarà a les 10.30 hores, estarà format per tres sectors: 6 quilòmetres de cursa a peu, 20 quilòmetres en bicicleta tot terreny fent dues voltes a un circuit establert i 3 quilòmetres finals més de cursa a peu que transcorreran pels camps del voltant de Can Roca.

La sortida i arribada d’ambdues proves, així com l’àrea de transició, estaran ubicades al barri de Can Roca: Carrer de l’Estatut amb Avinguda Lacetània. Igualment, els serveis per a corredors, dutxes, rentat de bicicletes, etc., se situaran a les instal·lacions del Club Natació Terrassa Pla del Bon Aire. Totes les novetats de la prova s’aniran anunciant al Facebook oficial de la prova (http://www.facebook.com/duatloterrassa).

Les inscripcions a totes dues curses es poden realitzar a la pàgina web de la Federació Catalana de Triatló, http://www.triatlo.org. De la mateixa manera, la web http://duatloterrassa.com/ inclou informació detallada de la competició.